כושר ותזונה
 
:עקבו אחרינו ב

ליל הסדר: כך תיפטרו מהקלוריות ברכיבה...

יודעים כמה קלוריות מצפות לכם בארוחת ליל הסדר? אחרי שנגלה לכם את מספר הקלוריות, נספר לכם גם כמה תצטרכו לרכוב על האופניים כדי לשרוף אותן...

עינת שלו-גולדמן
תמונות: אילוסטרציה / זיו שוורץ


מאכלים מסורתיים, סלטים, מצות, כוסות יין, מיצים, קינוחים ושאר ירקות – אז כמה קלוריות אנחנו אוכלים בליל הסדר? תחזיקו חזק... כ-3,000-2,500 קלוריות בממוצע! איך "שורפים" את כל הקלוריות הללו כדי לא לעלות במשקל? בפעילות ספורטיבית כמובן – כמו למשל רכיבה על אופניים. כמה צריך לרכוב כדי להיפטר מהקלוריות שצברתם בליל הסדר? אם אכלתם ארוחת חג ממוצעת ולא הגזמתם בכמויות, כדי לשמור בהמשך על משקל מאוזן לרכוב כ-5-6 שעות בקצב מהיר למדי (מהירות ממוצעת של 20 קמ"ש ומעלה)!

passover dinner

רוצים לדעת לכמה זמן רכיבה שקולה כל מנה? הנה כמה דוגמאות...

• גפילטעפיש (חתיכה אחת) - כ-25 דקות רכיבה.
• דג מרוקאי (מנה) – כ-45 דקות רכיבה.
• צלי בקר עם ירקות שורש (מנה) - כשעה רכיבה.
• מרק עוף עם קניידלך (2-3 יחידות) - כשעה רכיבה.
• סלט תפוחי אדמה / סלט וולדורף (מנה) – כ-20-30 דקות רכיבה.
• 2 תפוחי אדמה קטנים- כ-15 דקות רכיבה.
• כוס אורז (כ-8 כפות)- כ-20 דקות רכיבה.
• מצה אחת - כ-15 דקות רכיבה (מבחינה קלורית כל מצה שקולה לשתי פרוסות לחם).
• כפית חרוסת - כ-5 דקות רכיבה.
• 4 כוסות יין - כשעה רכיבה.
• עוגת שוקולד כשרה לפסח - כ-30 דקות רכיבה.
• סלט פירות (מנה) - כ-20 דקות רכיבה.

passover dinner ride
מדובר כמובן בנתונים ממוצעים שעשויים להשתנות בהתאם למתכונים השונים, כמות השמן, הכמות המוגשת וכו'. זמן הרכיבה הנדרש חושב על בסיס רוכב במשקל ממוצע (כ-70 ק"ג) בקצב מהיר (כ-20 קמ"ש). רוכב השוקל יותר "ישרוף" יותר קלוריות כדי לרכוב בקצב הזה, ואילו אדם השוקל פחות, יוציא פחות אנרגיה ברכיבה בעלת מאפיינים זהים. אם תרכבו מהר יותר, תוכלו לשרוף את הקלוריות בקצב גבוה יותר.
זכרו שחג הפסח לא נגמר אחרי ליל הסדר, וכי מנהגי החג, אכילת המצות והארוחות הגדולות מהווים מתכון בטוח לעליה במשקל. כדי לשמור על משקל מאוזן, עלינו לשרוף בעזרת פעילות גופנית את כמות האנרגיה שאנו צורכים. רכיבה על אופניים בחג הפסח תעזור לכם להימנע מצבירת קילוגרמים עודפים במהלך החג.
תשמחו ותיהנו בארוחות החג, אבל אל תוותרו על הרכיבה ביום שאחרי...

חג פסח כשר ושמח!

 

עינת שלו-גולדמן, דיאטנית קלינית ודיאטנית ספורט. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה ותואר שני בפיזיולוגיה של המאמץ. כיום לוקחת חלק בלימודי תעודה של הועד האולימפי העולמי לתזונת ספורט (IOC). טריאתלטית בעברה ומתאמנת כבר מעל 20 שנה. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.