מסלולי רכיבה וטיול

:עקבו אחרינו ב

מסלול למתקדמים: יער הקדושים, כיסלון והר כרמילה

מסלול הרכיבה המרהיב והמאתגר בהרי ירושלים הפך למוקד משיכה לרוכבים רבים. בתפריט: עלייה אחת ארוכה, נופים מדהימים, ניווט קל ושבילים רחבים ונוחים...

סוג המסלול: מעגלי

מתאים ל: רוכבים בעלי כושר בינוני ומעלה
קושי טכני: קל, שבילים
אורך המסלול: 24.8 ק"מ
גובה טיפוס מצטבר: 485 מטרים
ניווט: קל, במקום קיים שילוט וסימון שבילים

הגעה אל נקודת ההתחלה

אם אתם מגיעים מכיוון כביש 1 (ירושלים – תל אביב), יורדים במחלף שער הגיא לכיוון כביש 38 וממשיכים כמה קילומטרים עד הכניסה למושב אשתאול. פונים לכניסה למושב, עושים סיבוב פרסה וחוזרים לכיוון שממנו באנו. מיד אחרי הסיבוב תראו שלט חום המפנה ימינה אל יער הקדושים.

trip 1
מי שמגיע מהכיוון השני יראה את הכניסה מימין אחרי שיעבור את צומת שמשון, תחנת הדלק והפניה לכיוון צובה ורמת רזיאל.
מיד לאחר הירידה מהכביש הראשי ישנה רחבה מצד שמאל, שם נחנה את הרכב, נוריד את האופניים.

trip 2

trip 3

מד מרחק: 0.0
מאפסים את המד מרחק ומתחילים לרכוב על דרך הכורכר לכיוון מזרח, אחרי קטע קצר הופכת הדרך לכביש סלול שמוביל אותנו אל קשת אבן ולאחריה מערת בני ברית.

trip 4

trip 5

מד מרחק: 2.00 ק"מ
מיד לאחר המערה ישנה רחבת כורכר גדולה המתפצלת לשני שבילים. אנחנו לוקחים את השביל הימני (סימון כחול) ומתחילים לטפס בדרך נוף דרומית. לפנינו עליה ארוכה אך בעלת שיפוע מתון יחסית שכל רוכב בעל כושר סביר יוכל להתמודד עם הטיפוס בה. הקטע הראשון של הטיפוס כולל סרפנטינות, אולם לאחר כמה מאות מטרים הדרך מתיישרת ואפשר ליהנות מהנוף. נשארים על השביל הראשי ומטפסים עד קצה העלייה – סמוך לתל כיסלון.

trip 7

trip 8

trip 9

trip 10

מד מרחק: 5.60 ק"מ
העלייה מסתיימת בסמוך למפגש עם כביש 395 העולה לכיוון צובה והר הטייסים. מצד ימין ישנם שולחנות וספסלים שבהם ניתן לנוח כמה דקות לפני שממשיכים. בקצה העלייה פונים שמאלה להמשך השביל של דרך הנוף הדרומית.

trip 11

מד מרחק: 9.65 ק"מ

ממשיכים על השביל הראשי עד צומת השבילים שבמרכזה כמה עצי אקליפטוס גדולים.

trip 12

trip 13

trip 14

בצומת השבילים פונים שמאלה אל השביל המסומן בירוק (לכיוון נחל כיסלון) שתחילתו עוברת במקביל לשביל ממנו באנו. ממשיכים על השביל הראשי 2.2 ק"מ עד הנקודה שבה פונים שמאלה לכיוון הנחל (זהו ההמשך של השביל הירוק). שימו לב לא לפספס את הפנייה!

trip 16

trip 17

מד מרחק: 11.85 ק"מ
הירידה לכיוון הנחל מעט משובשת. ואחרי ירידה של כמאה חמישים מטרים מגיעים אל צומת שבילים מסועף על הנחל. כאן חוצים את הנחל, ממשיכים ישר עד הסוף ופונים שמאלה בשביל האחרון (סימון ירוק) המופיע בשילוט כדרך נוף צפונית.

trip 19

ממשיכים על השביל הראשי במגמת טיפוס כאשר בשלב מסוים הופך סימון השבילים לשחור. בדרך ישנן כמה הסתעפויות – בכולן ממשיכים על השביל הראשי.

trip 21

מד מרחק: 16.00
אחרי קצת יותר מארבעה קילומטרים ישנו פיצול שבילים ממשיכים על השביל הראשי – שמאלה.

trip 23

מד מרחק: 17.48
בפיצול עם השביל כחול אנחנו ממשיכים ישר על השביל השחור.

trip 24

מד מרחק: 22.65
ממשיכים על השביל הראשי (הימני מבין השניים) בעיקול.

trip 26

מד מרחק: 23.20
מגיעים לצומת שבילים הממוקמת מעל הכביש הראשי שמוביל אל שער הגיא. בצומת פונים שמאלה בשביל המקביל לכביש עד שמגיעים אל רחבת החניה.

trip 27

trip 28

מד מרחק: 24.80
מגיעים אל רחבת החניה שממנה התחלנו את הרכיבה.