מדריכים ומידע שימושי
 
:עקבו אחרינו ב

5 טיפים לחוזרים לרכוב אחרי חופשה

הפסקתם לדווש במשך תקופה מסוימת ואתם רוצים לחזור לרכוב? הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם עולים חזרה על האוכף...

חנוך רדליך, רוכב סיבולת מקצועי, מדריך רכיבת שטח ומאמן קבוצת H.R TEAM
תמונות: אילוסטרציה

 

כמעט כל רוכב נתקל לעתים בסיבה כלשהי שבגללה הוא נאלץ להפסיק לתקופה מסוימת את שגרת הרכיבה שלו; חופשה משפחתית, אילוצים משפחתיים, מזג אוויר קיצוני, מחלה, פציעה או סתם עייפות כללית, הם רק חלק מהסיבות שמרחיקות אותנו מהאוכף וגורמים לירידה משמעותית בכושר וביכולות הפיזיות שלנו. איך חוזרים לרכוב בצורה נכונה והדרגתית בלי לגרום נזק לגוף? הנה חמש עצות שיסייעו לכם לחזור לרכוב בקלות.

חוזרים לרכוב

1. אל תנסו לחפות על הזמן ש"הפסדתם"

אי אפשר להחזיר אימונים שפספסתם באמצעות אימונים אינטנסיביים יותר! העומס הגבוה שתיצרו על גופכם - במיוחד לאחר הפסקה ארוכה מפעילות - עלול להוביל לפציעה, מחלות או "אימון יתר". התחילו לאט, ולאחר שבוע של רכיבות קלות, הגבירו מעט את העומס ברכיבה באופן הדרגתי.

2. נסו לשלב כמה שיותר "רכיבות כיף" בשבועות הראשונים

טיולים במסלולים חדשים, רכיבות טכניות או רכיבה עם חברים אשר בדרך כלל איטיים מכם... החזירו לעצמכם את חדוות הרכיבה בצורה מודעת ומבוקרת.

3. הגדילו בהדרגה את מספר שעות הרכיבה שלכם

הדרך הנכונה לחזרה לרכיבה היא להוסיף עוד שעות רכיבה בהדרגתיות - ולעשות זאת בקצב נוח. רק לאחר שבוע-שבועיים של רכיבה, יגיע הזמן להתחיל ולהתאמץ ולהעלות קצת את הדופק. אחרי תקופת רכיבה נינוחה שתהווה בסיס, לגוף יהיה קל יותר להעמיס אימוני אינטרוולים, אימוני כוח מתפרץ ואימוני עליות.

4. אל תתנו לכושר הירוד שלכם לייאש אתכם!

הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה עם מערכת זיכרון שרירי מפותחת ויעילה. מספר שבועות של רכיבה יחזירו אתכם לעניינים. יותר מזה: לרוכבים אשר נוטים להתאמן ולעייף את הגוף יתר על המידה, חופשה כפויה בת שבועיים-שלושה יכולה להוות כר פורה לשיפור נוסף בכושר.

5. קבעו לעצמכם מטרה חדשה בטווח זמן הגיוני

תחרות עתידית (בטווח של בין חודשיים עד שלושה קדימה), סופ"ש של רכיבות ארוכות (חופשת אופניים במדבר או בחו"ל לדוגמה) או רכיבת אפיק יוצאת דופן, הן מטרות היוצרות מחויבות. והמחויבות הזו "תבעט" אתכם מהמיטה ותוציא אתכם לרכיבות גם בימים קשים, גשומים או לוהטים.
ולסיום, זכרו תמיד מהי הסיבה שבגללה אתם רוכבים: החיבור לטבע או למכונה, האתגר שבמאמץ או החברותא - כל אלו יחזירו אתכם לתלם ולאוכף שמחים ובריאים מתמיד. בהצלחה!