מסלולי רכיבה עירוניים

:עקבו אחרינו ב

מסלול עירוני למתחילים: מהתחנה המרכזית של ראשון אל חוף הים

מחפשים מסלול נוח ומוגן שבו תוכלו לעשות את הקילומטרים הראשונים שלכם על האופניים? ראשון לציון מציעה לכם מסלול אופניים מישורי ונוח לרכיבה שמתאים במיוחד לרוכבים מתחילים

סוג המסלול: הלוך-חזור
מתאים ל: רוכבים מתחילים
דרגת קושי: קלה
אורך המסלול: כ-15 ק"מ

נקודת ההתחלה של המסלול היא בתחנה המרכזית החדשה של ראשון לציון אשר ממוקמת בהצטלבות של שדרות ההסתדרות ורחוב גולדה מאיר. במקום ישנו מגרש חניה גדול ונוח למי שמגיע עם רכב.
תחילת הרכיבה היא לכיוון מערב על שדרות ההסתדרות; חוצים את רחוב גולדה מאיר וממשיכים לרכוב על שביל האופניים הייעודי מערבה.
אחרי כמה מאות מטרים חוצים את רחוב התקומה וממשיכים ישר (מערבה) על שדרות יצחק רבין (ההמשך של שדרות ההסתדרות) עד הכיכר של המכללה למנהל.
בכיכר פונים ימינה לרחוב לוי אשכול וממשיכים על שביל האופניים לכיוון צפון. חוצים את רחוב ישראל גלילי וממשיכים ישר, שימו לב שנקודה הזו נתיב האופניים יורד אל מפלס הכביש ועובר מימין למכוניות החונות.
ממשיכים ישר וחוצים גם את רחוב היין ואת רחוב חסידי אומות העולם – עד שמגיעים אל שדרות משה דיין (הכביש הראשי המחבר בין מחלף ראשון לחוף הים). בשדרות משה דיין פונים שמאלה (לכיוון מערב) וממשיכים כל הזמן ישר על שביל האופניים, חולפים על פני הסינימה סיטי ומגיעים אל החיבור עם נתיבי איילון.
ממשיכים כל הזמן ישר. אחרי שעוברים את מחלף ראשון מערב וחוצים את הגשר שחולף מעל נתיבי איילון, מצפה לכם עלייה קצרה שתאתגר מעט רוכבים מתחילים. אחרי העלייה ממשיכים ישר, חוצים את שדרות מרילנד (המובילות אל הסופרלנד) ורוכבים עד שמגיעים אל חוף הים.
עד הנקודה הזו עברנו כ-7.5 קילומטרים. חזרה אל נקודת ההתחלה מתבצעת בדיוק באותה דרך. בפניה ימינה משדרות משה דיין לרחוב לוי אשכול, נתיב האופניים לכיוון דרום נמצא בצד הימני של הרחוב (עם כיוון תנועת המכוניות).